30 oktober, 2008

Ekstremsport

På bildene i går så dere fjellet bak huset mitt. Ja, nettopp – for de som kjenner stedet vet at dette er fjellet som ”stjeler” kveldsola fra meg! Men det finnes de som liker dette fjellet. Blant annet en av mine sønner og hans samboer. 

Påsken 2003 gikk de til topps med ski på skuldrene og kom ned igjen med ski på beina. Og de kom ned igjen, uten skader! Mor tvilte og hadde vondt i magen. De to ekstremsporterne trives med ski eller klatretau på fjellet, men de liker seg også under havflaten.
 


 
Terrenget er ikke for amatører!
Ungdommene gikk opp til Strandastolen og på bildet under ser dere hvor bratt det er.
De startet øverst til venstre og avsluttet nesten nesten ned ved fjorden.
Mor sto på veien mellom Tomrefjord og Fiksdal for å følge skientusiastene.
Med mageknip!

 
 Fra Tomrefjord til de franske alper.







Tilbake til alpene i Romsdal.

 
Bjørn-Åge med Trolltindene i bakgrunnen og Nina til topps.


Havets bunn utforskes. (Alle fotos: Bjørn-Åge & Nina)


Når jeg først snakker om ekstremsport; jeg har en bekjent som er høytflygende.

Hver sine lyster, sier nå jeg… Uansett; jeg gleder meg over vakre bilder!



Paragliding over Tomrefjord: Ragnar Mikaelsson

On the photos yesterday you could see the mountain behind my house. Yes, exactly - for those who know the place know that this is the mountain that "steal" the evening sun from me! But there are those who love this mountain. Some of those is my son and his partner.

Easter 2003 they went to the top with ski on the shoulders and came down with ski on their feet. And they came back down without damage! Mother doubted and had a stomach ache. The outdoor couple not only enjoys skiing or climbing in the mountains, they also like diving. Talk about the extreme sports; one friend is flying high!
.
Each their lusts, I say ... In any case; I simply love the beautiful photos!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ekstremsportere, ja ;-) Kan vel ikke akkurat si at jeg føler meg så ekstrem hverken på ski eller med klatretau. Men det var en fin fortelling med fine bilder. Bla blogg, og kult at du skriver på engelsk også.
Nina

Unknown sa...

Hei Nina, takk for tilbakemelding.
Det spørs jo hvem som definerer uttrykket ekstrem da. Om ikke dere føler det slik, gjør jeg og sikkert mange andre når de ser bildene... Det er ikke mange som har stått på ski ned snørenna, verken før eller etter dere!

Klem fra Randi