03 desember, 2009

Er du i julemodus?

Hos nesten alle mine bloggvenner dreier det seg stort sett om forberedelser til jul.
Ikke bare i blogglandia forresten. Overalt er julestresset i full gang!
Det handler om baking - sying - vasking - oppussing - shopping.

Som vanlig er mine juleforberedelser såre enkel.
Alle julegaver er innkjøpt og juleposten forberedes i disse dager.
* * * * *
Julen skal tilbringes i stressfri sone. Her skal batteriene lades, ikke utlades!
Hotel Club de Mar i Puerto de Mogan (Gran Canaria) er stedet.
Beliggenhet ved yachthavnen, noe som passer utmerket for dama som elsker havet.
En rekke små kafeer, barer, restauranter og butikker er i gangavstand.
Kort vei til den lille stranden, som er langgrunn og består av lys, finkornet sand.
Dette innbyr til en avslappet ferie i et av øyas mest ettertraktede miljøer.
Når man i tillegg vet at Mogan har verdens beste helseklima, kan det ikke bli bedre.
Bildene under er lånt fra Star Tour.
Et nydelig bassengområde med morgensol.
Oppvarmet basseng på vinterstid.
Rom i 2 etasjer - totalt 56 rom.
Dette er ikke noe familiehotell, har inntrykk av at gjestene er godt voksne.
Dobbeltrom for 2–3 personer med bad/dusj og wc, telefon, satellitt-tv, minibar og luftkondisjonering. De fleste har fransk balkong. Noen rom har balkong eller markterrasse.
Resepsjonen er åpen 24 t i døgnet og har en hyggelig lounge.
Stor takterrasse med utsikt til alle himmelretninger.
Jeg bestilte derfor rom med fransk balkong, som er mye billigere.
Har sendt mail til hotellet med ønske om rom i 2.etg. og utsikt til havnen.
Vil så gjerne ha kveldssol noen uker i året!
Her jeg bor i Tomrefjord har jeg nemlig ALDRI kveldssol.
Første etasje har noen rom med balkonger mot omgivelsen.
Håper jeg slipper dette, for det er en evig turistvandring forbi hotellet.
Fra tidlig om morgenen til sent på kveld.
I fjor var jeg også en av de som gikk forbi hotellet, flere ganger hver dag i 4 uker.
Båtene som kommer med turister fra Arguineguin og Puerto Rico legger til ved kaien her.
Måltidene blir inntatt i hotellets restaurant.
Jeg har halvpensjon med frokost- og middagsbuffé,
med julemiddag 25/12 og nyttårsmiddag inkludert.
Og selvfølgelig har hotellet bar.
Herlige friske "havfarger".
Gleder meg til frokost og middag i slike omgivelser!
Her kan jeg nyte utsikten til kysten mot Puerto Rico og Arguineguin.
Trapp fra bassengområdet til havet.
Innendørs basseng med spa.
Etter 3 uker i slike omgivelser kan jeg gå resten av vinteren lyst i møte!
(Klikk for større bilder.)
Mer om Puerto de Mogan her og hotellet her.
.
Lover masse bilder på bloggen min når jeg er tilbake i januar!
Avreise 18.desember.
.
Klem fra

12 kommentarer:

Jorunn Helene sa...

Å det så ut som den perfekte juleferien :)
Drømme drømme.
Nydelige bilder.
Jeg har ikke begynnt på juleforberedelser enda, er litt treig av meg, hi hi.
Men når det nærmer seg jul,
så kommer det som kastet på meg.
Slapper av i Advendtstiden da,
og stresser 14 dager føre jul.
Ha en fin Førjulstid, og
Riktig god Tur nedover.
Klem fra helene.

Tovepia sa...

Har sagt det før; dit vil jeg også;)
Gleder meg til å høre fra turen din, for skal merke meg hotellet og det hele;) Du har vel begynt å få litt reisesyke, tenker jeg;)Klem;)

Anonym sa...

Hi Randi We can see that you are really looking forward to your break in Puerto Mogan. We Just wish that we could join you, but we have something very important going on over Christmas.
Lots Love from Kate & frank

Anne sa...

Åååå ja jeg vet :-) å ja jeg er litt misunnerlig :-) selv om jeg vet det ikke er en god egenskap.

Gjør godt for deg dette Randi, både for helsa og for sjelen.

Kveldsklem.

Tante Grønn sa...

Åh, det ser utrolig deilig ut! Du har ikke en liten plass til meg i kofferten..? Savner virkelig litt sol og varme nå på den mørkeste tiden av året. Har kjøpt dagslyslampe, men det er ikke helt det samme ;)
Klem

Brit. (lille meg) sa...

Ser ut til at du har det klart! Heldig du som er ferdig med alle julegavene! Jeg har vel de fleste igjen enda,,,,,,,
Det blir sikkert fint å feire jul utenlands også. Tror ikke det hadde vært noe for meg.
Skjønner likevel at du ser fram til det. Du må kose deg,da!

Madame sa...

Hvor lyder det dejligt, at du skal til Gran Canaria i julen, Randi! Klem til dig - jeg kan tænke mig at du glæder dig til den 18. december :-)

Synnøve. sa...

Finnes det en mulighet at eg får plass i din koffert?
Dette såg så deiligt ut må eg si.
For ett hotell. Håper du får rom i 2 etasje nå da.
Du har nedtelling nå tenker eg...
Vi har det her og. Den 19 kommer stesøn og guddatter hit. Det ser eg frem til.
Klems igen.
Synnøve.

Pernille sa...

Må være deilig å være der:) Håper du får en fantastisk ferie og får laddet batteriene:)

Ha ei kjempegod helg:))

Artemisia sa...

Hallo! Ønsker deg veldig god tur! Blir syk av lengsel selv etter Kanariøyene. Neste år slenger jeg meg med..:)
Nå selger de billige restplasser rett før jul, medn mien voksne barn kommer hjem, så i år blir det ingen utflukt sørover i juletia.

Anonym sa...

Så mnorsomt å se alle bildene du har fra Mogan og Pl de Cura. Vi var innom og spiste middag på begge stedene. I Mogan på en svært hyggelig restaurant i yacthamna. Så kjørte vi videre oppover dalen, passerte Pueblo Mogan og havnet til slutt på en kjempefin grillrestaurant med flott uteområde som lå helt for sjeg sjøl oppe i fjellet. Der tok vi kaffen og desserten. Det hotellet ditt ser bare helt herlig ut. Skjønner godt at du gbleder deg! :)

GAWO sa...

For mange mange år siden var jeg på ferie i Puerto Rico. Nå kan jeg egentlig tenke meg en ny tur og etter å ha sett dette frister det veldig til å reise nedover. Jeg må kanksje reise alene. Er litt usikker på akkruat det for det høres ikke så kjekt ut. Men siden jeg ikke har prøvd før bør jeg vel prøve først før jeg uttaler meg. Tror du Puerto de Mogan kan være et fint sted for singeltur?

Ønsker deg en fin reise og et hyggelig opphold.