18 januar, 2010

Hotel Puerto de Mogan - Club de Mar

Drømmeferien i Puerto de Mogan gikk så altfor fort!
Heldigvis er mange gode minner lagret i mitt fotoalbum.
Jeg vil gjerne dele med dere i tiden framover og starter med hotellet.
Hotel Puerto de Mogan har jeg drømt om å bo på siden 1987.
I år gikk drømmen i oppfyllelse og jeg stortrivdes i 3 uker.
Angrer ikke på at jeg endelig bestilte der.
Takker meg selv for den herlige julegaven!
.
Klikk for større bilder.
Alt som er skrevet i rødt linker til tidligere innlegg.

Pil tilbake til dette innlegg.

Club de Mar er navnet som blir brukt på hotellet nå.
Det ligger i havnen og passet utmerket for en "havfrue".
En fantastisk beliggenhet og et innbydende inngangsparti.
Ankom hotellet kl 00:30 etter 7 timer i fly og nesten 2 timer med busstransport.
Var opp og ned alle bakker i Puerto Rico før ferden gikk videre til Mogan.
I resepsjonen spurte jeg etter en flaske vann,
men her var det en helt annen standard enn det jeg har vært vant til.
Kald matpakke med sandwich, juice, yoghurt, kjeks, tomat og kiwi.
Det vil jeg kalle god service!
Hadde ikke bestilt mat på flyet, så det smakte godt med en sandwich.
Så var det tid for balkongkos med en liten flaske rødvin fra flyet og sigarillos.
God ferie Randi!
Klokken har blitt 01:15.
Jeg nyter stillheten i havnen og lyden av bølger som slår mot klippene.
Hadde bestilt rom med fransk balkong (billigste alternativ) og var spent på beliggenhet. I en mail til hotellet ytret jeg tidlig ønske om rom mot havnen og kveldssol. Overraskelsen var stor da jeg fikk oppdaget rommet lå i 2.etg. vendt mot havnen. Jeg var blitt oppgradert til rom med balkong, uten å betale noe ekstra! Et stort rom i delikate farger og med flott innredning. Kjempestor seng; 210 cm bred - men vond madrass. Dette var det eneste jeg kunne sette fingeren på! Etter at julestjerne var innkjøpt og egen julepynt var på plass var jeg klar for julefeiring!
Dette var noe annet enn fjorårets boforhold!
Passe stort bad hvor håndduker ble skiftet nesten hver dag.
Miljølappen med beskjed om å legge håndduker på gulvet for utskifting var uten nytte!
Sengetøy ble skiftet 2 ganger pr. uke.
Utsikt fra den deilige balkongen min.
Alle som er på besøk i Puerto de Mogan spaserer forbi her,
enten de kommer med båt, bil eller buss.
"Juletre" i hagen som ble tent hver kveld.
Rommet mitt har buet dør, den til høyre i 2.etg.
Resepsjonsområdet.Salong og bibliotek i 2.etg. med glasstak.Jeg hadde halvpensjon med frokost- og middagsbuffet.
Frokosten var rikholdig, men jeg har ingen bilder fra den.
Middagsbuffeten inneholdt noe for en hver smak.
9 varmretter (kjøtt & fisk), pommes frites & kanaripoteter og salater av alle slag.
Om det var behov for flere kalorier var utvalget stort.
Frisk og hermetisk frukt.
Kake, pudding og mousse.
Husets is i fire varianter.
Kanariske oster om noen foretrakk en slik avslutning på måltidet.
Utsikt fra takterrassen.
Bildene viser kysten mot Puerto Rico, opp mot gamlebyen og til slutt lystbåthavna.
Utsikt 360 grader!
Jeg var på takterrassen hver eneste dag og foretrakk solsengene der.
Det var ikke lov til å legge håndduk på solsengen.
Jeg så at håndduker ble fjernet fra solsenger som ikke var i bruk rundt bassenget.
På takterrassen var det også skilt, men der var det bestandig mange ledige senger.
Derfor tok jeg sjansen og la håndduk på "min" solseng før frokost.
Håndduken ble aldri fjernet og jeg fikk beholde min plass helt ned mot kaien.
Her var det avslappende, mye sol og litt luftigere enn rundt bassenget.
Bildene under er tatt 23.12. med spredte regnbyger og lite badegjester ved bassenget.
Stranden er stengt pga regnværet som har herjet de siste dagene.
Sjøen er brun etter at det kraftige regnværet fylte elven med leire og jord fra fjellene.
Kommer tilbake med eget innlegg om "heavy rain".
Bassengomårdet på kveldstid.
Fotografert mot kysten til Playa Taurito og mot Playa de Mogan.
La meg bare si det med en gang;
jeg får IKKE betalt av hotellet for å drive PR!
Jeg likte meg så godt at jeg bare er nødt å dele gleden med dere.
Flere bilder fra hotellet finner du her.
.
Velkommen tilbake på besøk i tiden framover.
Som sagt; jeg har mange ferieminner å dele med dere!
.
Klem fra

18 kommentarer:

Birgitta Kjellner sa...

Denna plats har mer än man kan önska. Så var det din tur denna gång, Randi! Nu är du nog fast och vågar inte byta bort Hotell Mogan.

Du var i behov av allt detta underbara. Jag hoppas att du skall komma tillrätta med dina axlar och ditt arbete. Om inte helt så ordnar det sig säkert till det bästa.

Kram till dig från din svenska väninna.

Yvonne sa...

Så synd att du inte var kvar när jag var på besök, jag kunde ha vinkat till dig på balkongen! ;) Ja, det var ett underbart hotell tydligen, ingen mellanklass som det vi bodde på. Det var helt och rent, men håååårda sängar :( Men jag saknar solen och värmen!! Härliga bilder har du här! Kram!!

Lotta sa...

Oj, oj, oj!!!! Vilken fantastisk blogg och vilka supersnygga collage
Du är jätteduktig
Jag njuter i stora drag.....
Kramizzz på dig och ha en fortsatt fin dag / Lotta

Synnøve. sa...

Godaften denne mandagskvelden.

Nyter en ferie akkurat nå. I Puerto de Mogan.
Er ikke der in person, men gjenom dine bilder.
Sitter på balkongen og hörer havet mot stranden og kan kjenne duften av salthav. Herligt....
Takker for ferien hehe.

Ja det var en god del som tenkte på maken når dem såg og leste om den ulykken.
Det som var det mest fryktelige egentli er at eg og maken kjörte der lördagen. I postbilen. En idiot, företog en idiotforbikjöring AKKURAT PÅ SAMME PLASSEN som ulykka skjedde bare noe dager tidligere.
Der kom en bil rett emot ham, som fortvilt blinket med lysa för å gjöre idioten oppmerksam på det.
Eg var fullstendigt klar over at nå kommer det å smelle....
Han kjörte ut i motgående kjörefeldt akkurat der man hadde tent lys for de to på 18 og 22 år som omkom. Han kom in forran bilen i siste sekund. Det var nok ikke mere enn 2-3 sekunder om å gjöre. Hvordan tenker folk?
Skreiv en insender til Glåmdalen på lördagen. Den var ikke med i avisen idag. Men den kommer sikkert.
Skal maile deg det eg skreiv. Men eg må få avisa först.

Nå skal eg ha på litt te. Maken sover, han skal kjöre i natt. Det er ikke med lett hjerte eg sender ham avgårde nei....
Håper hver gang at han kommer hjem.

Takker for din kommentar hos meg. Har nog savnet deg litt for å väre helt ærlig.

Klems Synnøve.

-Mitt lille rede- sa...

Sååå herlig!
Gler meg til fortsettelsen! Dit bare mååå jeg :-) Har jo lest om plassen tidligere her med deg, og kunna virkelig tenkt meg dit, en vakker dag...:-)

Klem fra Lene

Anne-Berit sa...

Hjelpe meg så fint du har hatt det,for en plass og for et hotell.Syns godt du kunne få et skikkelig avslag i prisen neste gang du kommer dit,hihi,for jammen viser du fine bilder derfra.
Ha en fin kveld,og takk for koselig kommentar hos meg.Klem!

Anne sa...

Å hælle dussan Randi, så flott og toppers du har hatt det. Var i hodet mitt hver eneste dag i jula vet du, og en undret jo på hvoran jul i sandaler ville vært :-)

Her har du jo dokumentert så vel kjære venn, og jammen ser det fristende ut du!! Levd som en dronning du jo, enormt!!

Gleder meg allerede til neste innlegg for som jeg har skjønt har du tatt drøssvis av bilder.
Får et snev av sydenfølelse og varme vi også da vet du.

Klem i kevlden til deg.

carpe50 sa...

Så herlig et innlegg, med så mange flotte bilder!! Og gjett om jeg kjenner meg igjen, jeg har jo også bilder av nettopp dette hotellet jeg gikk forbi da vi var der for snart halvannet år siden....

Gleder meg med deg, at ferien din ble så fin!

Jeg kommer tilbake!

Klem

Quiltefia sa...

Hei!! Takk for hyggelig kommentar!! Dette så deilig ut!! Du er lur som har tilbragt så lang tid vekk fra Norge, det har vært utrolig kaldt!! Gleder meg til å se mere bilder!! AnneK:-)

Jorunn Helene sa...

God morgen.
Å for noen fine bilder fra hotellet, ser ut til en meget vakker plass. Takk for at du deler av vakkre bilder med sydenvarme til oss frossne.
Kan nok tenke meg du koset deg der ja.
Jeg kommer tilbake og titter innom med jevne mellomrom.
Klem fra Helene. :)

Randi sa...

or en flott plass...kjenner jeg senker skuldrene bare jeg ser bildene.
Men jeg beundrer deg som reiser alene...også i julen...huff. Jeg er så sosial at jeg aldri klarer å reise på turer alene.Godt vi er forskjellige, helt tydelig at du hadde enflott tur.

Ha en fin dag

Turid sa...

Gubba så flott!
Nydelig hotell, og ikke minst hotellrom du hadde!
Ser helt supert ut!
Skjønner godt at du har kost deg;-)

Turid sa...

Glemte å si...og kjempeflotte bilder!

Klem

Dag Eigil sa...

Flott sydenjuleinnlegg, med et imponerende antall nydelige og sydensommerlige bilder. :-)

Vi erindrer at vi var i Puerto de Mogan sammen med vår hustru - velsigne henne - for noen år siden. Mener bestemt det var i 2005. Dog om sommeren. Snart fem år siden, du verden. Men vi var der bare på dagstur. Uansett er jo omgivelsene nydelige og rent ut imponerende. Vi burde også unnet oss en slik tur rundt juletider en gang, men for oss pedagoger, som er avhengig av skoleruter og timeplaner, blir jo dette en utfordring...

Ha en herlig dag fortsatt! :-D

Ellens hobby sa...

Ja nå har jeg riktig kosa meg Randi. Nå har jeg startet på min ferd sammen med deg og det jeg hittil har lest og sett av bilder er bare UTROLIGT. Men så er jo du så dyktig med både dine bilder og forfatterskapet er TOPP. Flink du er Randi og jeg gleder meg til fortsettelsen.

Melusine sa...

Bildene dine kunne godt vært hentet ut fra en brosjyre om feriereiser! Når en liker seg godt på et sted er det uunngåelig at man knipser nettopp dette, og til tross for regnvær ser det ut til å være en flott plass å feriere. Jeg har notert meg navn på sted og hotell. Til sommeren skal jeg til Mallorca igjen, men kanskje turen går til Gran Canaria etter det.

Artemisia sa...

Herlig RAndi, Herlig..:)

Hva kosta dette hotellet da? Og var det bestillt gjennom reiseselskapet eller noe du gjorde utenom, direkte til hotellet?

gleder meg til flere bilder..)

Anonym sa...

Hei, og takk for hyggelig kommentar. Jeg har nå "lest meg opp" og kosa meg på bloggen din. Kom i sånn Canari-stemning, så jeg måtte ta meg et lite glass rødvin til. Kom selv tilbake fra GC i går.
Hotellet, og ikke minst balkongen så herlig ut. Så deilig at du fikk en ordentlig balkong, det er nå omtrent halve stasen. Og spesielt med den utsikta du hadde.
Jeg bodde nok ikke så standsmessig, mere to-stjerners. Du har helt rett i at bildene er tatt ned mot nye Pto.Rico. Hotellet jeg bodde på heter Aquasol, og ligger omtrent helt oppe på toppen. Enkelt, men veldig trivelig leilighetshotell. Etter en uke flyttet jeg til San Agustin, hotell Beverly Park, et stort, gammelt, men helt greit hotell. Begge hotellene hadde meget gode senger! Jeg har diverse opplevelser med steinmadrasser på dyre hoteller. Egentlig skulle man være flinkere til å melde tydelig tilbake om slikt, det er jo de færreste som trives med å ligge steinhårdt.
Kan du snakke spansk? Jeg kan en god del enkeltord, men er ikke i stand til å føre eller forstå en samtale. Har tenkt på å lære meg det, som en pensjonistaktivitet.
Knallfine bilder du har tatt, og veldig morsomt å lese fra din ferie. Det blir spennende å følge deg videre. :)