28 juli, 2010

Himmel i brann...

Sent søndag kveld så jeg at himmelen hadde kledd seg i sitt vakreste skrud.
Hvem kan legge seg da?
Ikke denne dama!
Jeg elsker solnedganger og det vet de som kjenner meg.
Fra huset mitt ser jeg ikke vesthimmelen med solnedgangen,
så jeg tok en liten SUNSET TOUR med bilen.
(Klikk for større bilder.)
"Solnedgangen er dagens arv til mennesket."
- Margot Sandsmark -
Etter 7-8 km til jeg møtte dette synet.
Vakkert, ikke sant?
Skulle gjerne sett solen duppe i havet, men da må jeg lenger avsted.
"Gjentakelse trenger ikke være kjedelig.
Se bare på soloppgangen."

- Margot Sandsmark -
"Så skimrande var aldrig havet
och stranden aldrig så befriande,
fälten, ängarna och träden, aldrig så vackra
och blommorna aldrig så ljuvligt doftande
som när du gick vid min sida
mot solnedgången, aftonen den underbara,
då dina lockar dolde mig för världen,
medan du dränkte alla mina sorger,
älskling, i din första kyss."
- Evert Taube -
Jeg var alene, så noe kyss i solnedgangen ble det ikke!
Egentlig trenger man heller ikke selskap i en sådan stund.
Nyter stillheten, kun ett og annet bølgeskvulp høres.
Klokken nærmer seg 23:30 og jeg nyter dette synet på vei hjem.
Hjem til Tomrefjord. Bygda mellom de høye fjell.
Ååå, hvor jeg savner solnedganger her jeg bor!
Her får du forresten vite hvorfor solnedgangen er rød.

6 kommentarer:

Beate sa...

Ja, det er fantastisk med disse solnedgangene! Vi var på Flø på søndag. Der syns jeg det alltid er magisk, men søndag overgikk det seg selv..

Tovepia sa...

Det er virkelig fascinerende med slike solnedganger, og det blir flere av dem nå utover.
Nydelige bilder!
Kos deg denne dagen og klem fra meg;)

Elsa sa...

Flotte bilder av solnedgangen.
Her hvor jeg bor må vi også kjøre et stykke for å se solnedgangen.
Det er noen ganger en ønsker en bodde ute ved havet.

Madame sa...

Hvor er det dog smukke billeder du har taget, Randi! Jeg tror ikke, en solnedgang findes smukkere end i Norge.

Loose threads sa...

Vakre bilder. Jeg skjønner godt at vi blir så fasinert av solnedganger!

mormonsen sa...

I dag var det store problemer med å få til kiommentarer på bloggen din. Det verste er at blogger.no sletter det jeg har skrevet.
Men i alle fall - gratulerer med nærmere 50000 besøkende, og med nytt familiemedlem. Solnedgangsbiledne dine var nydelige. naturen er en design- og fargemester!