07 desember, 2010

Mi hombre en Playa de Mogán

Hele året lengter jeg etter en spesiell mann i Playa de Mogán.
MIN MANN i Playa de Mogán.
Høres ikke det spennende ut?
Gjensynsgleden er like stor hver gang jeg kommer sørover.
(I alle fall for min del...)
Dette er en mann av få ord, men jeg tror han trives når jeg er ved hans side.
Bildet under er fra vårt første møte i desember 2006.


Siden den gang har vi hatt våre jevnlige treff.
Hver desember reiser jeg tilbake for å hilse på ham.


Kjenner jeg blir varm i hjertet når jeg kommer over torget
og ser at der sitter MI HOMBRE!
 

Denne mannen er ikke hvem som helst
og alle Mogánesere kjenner til ham.
Mogán kommune har satt opp en plakett på benken.

 

Oversatt til norsk blir det noe slikt som:
Señor Elías Hernández García (1880-1974)
var nært knyttet til hjørnet av denne plassen.
En pittoresk figur, som solgte frukt og sukkerrør.
Hans lange taushet og mimikk har vært som fjerne signaler
som har festet seg
i det kollektive minnet i Playa de Mogán.
 
Ayuntamiento de Mogán (rådhuset). 26 juli 2006. 
Dette er et ansikt med en lang livshistorie.
 
 




Både barn, kvinner og menn tar kontakt Señor Elías Hernández García.
Han er av de mest fotograferte i Playa de Mogan.
(Jeg kan ikke bli sjalu, for han har egentlig aldri lovet meg noe...)
Kvelden før 60-årsdagen min i mars inviterte jeg ham til feiringen,
men han dukket aldri opp på Hotel Cordial Mogan Playa.
Han hadde nok problemer med "å rive seg løs"...
 
 

Nå er jeg hos MI HOMBRE igjen.
Når jeg sitter ved hans side, da vet jeg at jeg er i paradis!
(Som om jeg skulle være i tvil...)
*
Så til dagens værmelding:
Formiddagen ble tilbragt på terrassen i nydelig solskinn.
Hadde selskap av Cecilia Samartin (med Salvadoreña) i solsengen.
I ettermiddag kom en kraftig regnbyge.
Etter en time var det like fint igjen og nå har jeg tatt en trimtur "down-town".
Da jeg forlot leiligheten ca 18:30 (lokal tid) var det fortsatt 22 varmegrader.
Ny rapport en dag senere.  Vi møtes vel?

Oppdatering:
28.12.11 hadde jeg et møte med Mi Hombre og hans barnebarn José.
I desember 2012 skal jeg igjen møte begge to.
 
  

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag har också suttit bredvid honom!! Han var rätt fåordig, men lugn och trevlig. Å, jag vill vara där nere i värmen nu också...
Må så gott!!

Anne sa...

He he takker for en god kveldslatter Randi, jammen har du virkelig slått til ja; ikke snorker han, ikke roter han, ikke kaprer han fjernkontrolen, nei, en slik en skulle fler av oss hatt!!

Ser du har gode dager der nede og intet gleder meg mer skal du vite.

Varm Anneklem til deg.

Anonym sa...

Her er det femten iskalde, blå i dag. Snøen knirker og vi brenner opp en hel skog for å holde det varmt og godt inne. Kos deg!!!

K@ri sa...

Så kjekk en kar du har funnet deg da ;-) Sier deg sikkert ikke så ofte i mot den fyren, og mulig har han en fetere lommebok enn hva jeg aner.....
Husker forresten godt da du blogget han forrige gang også!
Takk for hilsen forresten! Jeg kjente virkelig varmegufset fra pcen da jeg leste innlegget ditt. Det er ikke akkurat byantrekket som er blogget i dag, men det funker fint når hun løper i løssneen i skogen. Damen må jo kle seg anstendig ;-)
I dag er snefres bestilt, og vi er forberedt på vinteren, men jeg håper den ikke varer til mai.
Så varme tanker som jeg kan sende deg kommer herfra: K@ri*

Synnøve. sa...

Trur han har lengtet efter deg og.
Ser ihvertfall slik ut.
Håper du koser deg i varmen der nede.

Her idag våknet eg til nesten 30 minus!
Godt å väre inne, men bilen stakkarn, han hade frosset inatt. Dieseln hadde klakat! Så nå må den få komme seg litt så den tiner.

Skal klä på meg nå og gå ut for å hjelpe gubben.
Klems i kulda :))
Synnöve.

Elsa sa...

Ser ut til å være en koselig gubbe det der.
Her har vi full vinter i dag, akkurat nå laver snøen ned ute.
Jeg har akkurat begynt på siste boken av Cecilia Samartin - Mofongo.
Ønsker deg en fortsatt fin ferie.

BirtH sa...

Flott mann du har, - han holder seg godt! Ikke stikker han av heller :) Jeg kan ikke huske at jeg har møtt han; får se etter han neste gang jeg kommer dit du er.

Jeg ønsker deg gode dager med passe varm temperatur!

Ken sa...

Takk - Thank you for providing me with additional info about Mr. Garcia.