28 januar, 2011

Jan i Mogán

Midt på promenaden i Playa de Mogán ligger Café Maritime.
En kafé hvor norske Jan "står ved roret".
Vel verdt et besøk!
(Klikk for større bilder og bruk pil for retur til bloggen.)
Kaféen er lett å finne med sine blå møbler og blå markiser.

Dette er tidlig på dagen og foreløpig er det lite gjester.
Café Maritime ble tidligere drevet av belgiere. 
Vakreste utsikt på strandpromenaden!
Sol fra morgen til kveld.
Her kan man sitte å se på folkelivet, både på sjøen, stranden og promenaden.
Maritimt miljø.
På menyen står bl.a. fristende salater.
Jeg har testet Caesar Salat m/kylling, tunfisksalat, spansk omelett og sandwich.
Alt smakte fortreffelig og var nydelig tilberedt.
Kokken er kreativ.
God kaffe, kaker og dessert har jeg ikke smakt.
Jan lager gode cocktails, sies det...
Ikke vet jeg; for jeg drikker ikke sprit.
Derimot vet jeg at han serverer god vin!
Og når jeg slet med forkjølelsen i desember 2010 fikk jeg "medisin" av Jan.
Ron Miel = honningrom som smører halsen og i tillegg smaker godt!
Kalde forfriskninger av flere slag.
Bra utvalg på menyen til kafé å være.
En gjeng venner spiste tapas her og var kjempefornøyd.
Kokken kan sitt fag og tilbereder råvarene på en utmerket måte.
Café Maritime åpner kl 11 på formiddagen.
Kjøkkenet er åpent til kl 21,
mens baren er åpen så lenge det er folk iflg Jan.
Han stenger i alle fall ikke før kl 23.
Overbygd og delvis innebygd finnes flere bord, fortsatt med god utsikt.
I baren er det også noen sitteplasser.
Og her er sjefen sjøl i full sving.
Café con leche klargjøres.
Dem alltid smilende Jan jobbet tidligere på ZOO Bar & Grill.
Er du i Puerto de Mogán anbefaler jeg et besøk på Café Maritime.
Hils fra Randi om du stikker innom.
Jeg ønsker Jan i Mogán lykke til videre!

7 kommentarer:

Anette sa...

Der ser skønt ud og menuen lyder til at være god. God weekend.

Anne Britt sa...

Så morsomt at vennene dine likteboken min! Jeg har fått fine tilbakemeldinger på boken min av de som har lest den, men får ingen reklame fordi den er gitt ut på et lite forlag. Takk for at du kjøpte!

Evelyn sa...

Hei :) for en skjønn plass.. herlig :):)

Ha ei fortsatt fin helg :)

Anne sa...

Såvirkelig ut tilå være en trivelig plass ja Randi. Tenk du hatt noen timer der i stedet for å sitter her i mens vinden fyker rundt husnåva...

Godt jeg kan nyte dine bilde rog inntrykk for å drømme meg litt bort.

Ha en superkjekk søndag da vennen.

BirtH sa...

Jeg regner med at du får provisjon for all gratisreklamen du gir kaféene og barene på dine reiser! ;-) Men på den andre siden blir du jo aldri tom for noe å blogge om.

Tusen takk for kommentar hos meg! Artig at du så hva jeg prøvde å få fram i bildet av "meg" :)

Fortsatt god søndag!

Unknown sa...

Kan god service & smil kalles provisjon? I tilfelle fikk jeg "utbetalt" dette FØR jeg skrev på bloggen!

Det er mange etablissement jeg besøker som yter minimal service og serverer dårlig mat, derfor anbefaler jeg gjerne der jeg er fornøyd!

Anonym sa...

Promenaden i Mogan er herlig, og du har mange fine bilder derfra. Der har jeg spist mange gode måltider. Men har aldri bodd i Mogan.
Vi leide leiligheter gjennom Casa Elsa. Elsa er ei dame herfra som formidler utleie i Donana. Hun har nærmere 40 leiligheter. Det er bare to-roms, så vi måtte ha flere. Det store plusset er beliggenhet, utsikt og miljø. Minus kan være at sola kommer seint på dagen, og at duren fra Atlanteren kan være heftig, dersom du ikke har verdens beste sovehjerte. Min søster bodde på Green Beach som ligger vegg i vegg. Også et veldig bra alternativ, og der vender soverommet inn mot bergveggen, så du unngår havduren. Og fire uker gikk alt for fort!