20 januar, 2011

Solen er på vei...

I dag gløttet solen så vidt inn kjøkkenvinduet mitt. Hvilken glede!
Jeg vet at vinteren kan bli lang, men med sol blir det lysere i hjertet mitt.
George Harrison skrev "Here Comes The Sun" i 1969.
Jeg elsket denne sangen med The Beatles i ungdomstiden,
men nå er det Nina Simones versjon fra 1971 jeg liker best.
Here comes the sun, here comes the sun,
and I say it's all right

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun, here comes the sun
and I say it's all right

Little darling, the smiles returning to the faces
Little darling, it seems like years since it's been here
Here comes the sun, here comes the sun
and I say it's all right

Sun, sun, sun, here it comes.....

Little darling, I feel that ice is slowly melting
Little darling, it seems like years since it's been clear
Here comes the sun, here comes the sun,
and I say it's all right

It's all right 

6 kommentarer:

BirtH sa...

Sol er livgivende!
Jeg husker godt denne låten av The Beatles. Jeg hadde ei venninne på gymnaset som var lidenskapelig Beatles-fan. Jeg var mer Cliff og Elvis ....
Samlet du på tekster da du var ung? Jeg gjorde ikke det; bare bilder, veggene på rommet mitt heime var tapetsert med filmstjerner :)

Madame sa...

Sikke en smuk version af 'Here comes the sun', Randi - den kendte jeg ikke, tak fordi du gør opmærksom på den!
Her har vi haft sol i dag, og det kunne næsten minde om forår, skønt det kun har været minus 1 grad.
Ha' en rigtig god weekend!

Anne sa...

Næmmen, NÅ har du kommet hjem??

K@ri sa...

Hei Randi! SÅ godt å ha deg tilbake igjen :) Og ikke bare er du tilbake,-du bringer oss sola på svarteste vinteren! Det setter vi pris på!
Jeg har heller ikke husket på fatene du snakket om, og skal jeg være helt ærlig og fornuftig,så finnes det helt sikkert noen som trenger de fatene mye bedre enn meg, så om finner noen: Det er sikkert ett fornuftig valg ;)
Men Mulighetenes Rike blir nok adressen i helga. Kanskje det er mulig å koble ut litt der i det minste.
Vakre nattetanker fra K@ri*

Turid sa...

Herlig! Nå kommer jeg til å synge på den resten av dagen;)

;-)

God helg!
Klem;)

Anonym sa...

Hei Randi.!
Så koselig at du har kommet deg hjem, (Velkommen hjem.) og du har fått orden på pc..n.?
Og en Flott sang du deler med oss i dag, og solen ja den titter oftere og oftere over åskammen.
Snart er våren her, det skal bli godt.. :)
Ønsker deg en riktig God Helg.
Klem til deg.
Natta.. :)
Hilsen fra J. Helene.
=E.B.Vgb.