11 mars, 2011

Intet nytt er som regel godt nytt...

Har hatt noen forferdelige timer siden nyheten om jordskjelvet i Japan kom i dag tidlig.
Med sønn og svigerdatter som ferierer i Tokyo innrømmer jeg at stresshormonet jobber.
Et jordskjelv som måler 8,9 på skalaen er ikke til å spøke med!
*
Det er umulig å komme gjennom på telefon eller internett,
men trøster meg med at intet nytt som regel er godt nytt.
Kun 5 km unna hotellet de bor på har Kudan Kaikan Hall kollapset.
The Japan Times Online melder at mange ble skadd da bygningen kollapset.
Heldigvis kom jordskjelvet på et tidspunkt jeg håper sønn og samboer var ute av hotellet. Hotellet er et høyhus, men som de sier på nyhetene er alle hus i Japan bygd beregnet for å tåle jordskjelv. Har hatt kontakt med en hyggelig dame i UD og etter anbefaling er mail med opplysninger sendt til Ambassaden i Tokyo.
*
Nå kan jeg ikke gjøre annet enn å vente på gode nyheter!
*
Gledelig oppdatering kl 13:50.
Sønn har lagt inn følgende melding på Facebook:  "Har sett skyskrapere danse i Tokyo og har spasert 2,5 mil for å komme tilbake til hotellet etter at all offentlig kommunikasjon stoppet."
*
Nå gråter jeg av glede og lettelse!


4 kommentarer:

Beate sa...

Så godt å høre at det går bra med han! Virkelig skremmende bilder der i fra. Jeg har kjente i japan jeg også, og de har det ok har jeg fått beskjed om.

Anne Britt sa...

Så fint å høre, Randi.

Turid sa...

Ble glad da du skrev at du hadde hørt fra de! ;)
KLEM;)

Anne sa...

WOW!!! nå satt jeg med hjerte i halsen her før jeg leste det med RØD skrift Randi, en husker jo aå alt for godt den sunamien som medførte så uenderlig mye tragisk for noen år siden.

En har livet bare til låns, det gjelder å ha litt flaks også, men som jeg følte med hjerteklappen din, få barne hjem fortest mulig .-)

Klem til deg