01 mai, 2011

Landeveiens Goliat

Da jeg ankom Gardermoen palmelørdag ble jeg hentet av sønnen.  I landeveiens Goliat.
Ikke første gang jeg sitter på med denne bilen, men jeg blir like imponert hver gang.
Og den vekker oppsikt, både på landeveien og på parkeringsplasser.
Goliat'en går også under navnet NISSAN PATROL.
4x4, automatgir og den kan trekke tilhengere med brems på opp til 2,5 tonn.
Under panseret knatrer en 3-liters 4-sylindret diesel på 160 hester.
 Brede dekk (som koster en formue) og masse ekstrautstyr.
 Slike biler trenger skikkelig alarm.
Dette er ikke bilen for den som bor i by; lukeparkering må være et mareritt.
Ikke noe for meg! 
Derimot føler er jeg veldig trygg i trafikken når jeg sitter i denne bilen.
Ikke bare på grunn av flink sjåfør, men det finnes vel ikke stort sikrere kjøretøy.
Patrol'en kan stå for en støyt!
Patrol'en er nå blitt "konebil" og mureren bruker bilen under i arbeid.
Mer praktisk på alle måter.
På fritiden blir "konebilen" brukt og enkelte ganger skal guttedrømmen utleves.
Nissan Patrol kan nemlig skilte med bemerkelsesverdige offroadegenskaper.
Gjett om sønnen koser seg i gjørma?
(De to siste bildene har jeg lånt fra sønnen.)

Ingen kommentarer: