17 november, 2011

Gretten, gammel kjerring

Jeg?
Selvfølgelig ikke!
(Vel, kanskje noen ganger da...)
Tittelen refererer til en bok jeg nettopp har lest.
En dame jeg har hatt sansen for i mange år.
"Slukt" alt om/med henne i presse og media.
Hennes klare tale har fenget meg.
Men dette er første gang jeg har lest en bok hun har skrevet.
Boken ble utgitt i 2007.
Hun er bitende ironisk med en dose alvorlig undertone.
Er temmelig overbevist at det ikke blir siste boken av henne jeg leser.
Hun skriver på en lett og engasjerende måte.
Hva hun skriver om i denne boken?

Forlaget presenterer boken slik:
Karrieren er over, kroppen forfaller,
i klesbutikken er du uønsket og ingen gidder lenger å høre på deg.
Her kommer kinodirektørens personlige ”hevn”…
Ironi og humor, med en passe dose alvorlig undertone.
Det eneste totale alders-nederlag jeg tar innover meg er at jeg må gå i lave sko.
Problemet med et langvarig ekteskap og samliv,
er jo at den romantiske, vidunderlige forsoningen
– gjerne den erotiske hopp-i-sengen-varianten
– den vet man ikke lengre ligger naturlig i konseptet:
Det Store Oppgjøret. Så derfor bør man kanskje besinne seg.
Jeg har alltid vært tiltrukket av eldre menn.
I min alder blir det temmelig kinky …
*
Leseren bør ha noen år "på baken" for å forstå hva Ingeborg M H skriver om.
Anbefaler boken til voksne kvinner.
*
Fra gretten, gammel kjerring til gammel gretten gubbe.
Forstår du hvem jeg tenker på i disse dager?
Ja, det er han ja!
Og der finnes verken humor eller ironi.
Les hva "Spaniasol's hjørne av verdensveven" skriver om den saken.

5 kommentarer:

Anne sa...

Er jeg voksen?? :-)))

Elsa sa...

Jeg har også sansen for denne damen. Har ikke lest boka hennes, det må jeg få gjort noe med:)
Oooja, ikke bare gretten gammel gubbe, fruen kom da også på banen. "Brød og sirkus..."

eljos sa...

tusen takk Randi, godt forslag, denne boken MÅ jeg lese. Ser ut som om vi (ihvertfall jeg) på vår alder kan kjenne oss igjen både her og der!!

Anonym sa...

den må jeg lese ! har ledd gjennom hele innlegget her : ))

god helg til deg !

Anonym sa...

Denne damen er gretten på en ordentlig måte. :-) Fin bloggpost. Fikk ikke lest før nå - kom hjem i går.