12 juni, 2012

Og slik går no dagan...

Tenk; jeg sov 7 timer sammenhengende i natt.
Det var SÅ deilig!
I går ble jeg tappet for energi og det var godt å få "lade batteriene" igjen.
Tar på meg litt av skylden selv.
Var nok ikke så sprek i kroppen som jeg trodde.
Vasket klær og laget en smakfull middag.
Hvalkjøttgryte var godt for ganen, men ikke for magen.
Smaken var imidlertid vel verdt litt mageknip.
Gryten smakte nesten like godt som svinefileten på Ca'n Boqueta i Sóller.
Ca'n Boqueta står øverst på restaurantlisten.
Både hos meg og TripAdvisor.
Så snart helsen tillater det, skal jeg til mitt sommerparadis igjen.
Men først må helsen fikses.
I morgen skal jeg på CT-undersøkelse for bukhule/bekken.
Gruer meg ikke, for jeg har vært på CT tidligere.
Det som plager meg mest nå er den lave blodprosenten.
Jeg eier ikke krefter og blir fort svimmel.
Derfor forlangte jeg rekvisisjon for transport.
Det er på Molde Sjukehus både undersøkelser og operasjon skal finne sted.
Ikke lenger unna enn at jeg kan se sjukehuset fra verandaen min.
Kun Romsdalsfjorden i mellom.
 
Bildet over tok jeg i går kveld.
Grått og kald vind.  Kun 10 grader.
Cruiseskipet Costa Pacifica på vei fra Trondheim til Bergen, via Åndalsnes.
Skulle ønske de 3.000 passasjerene hadde fått sett den vakre naturen i godvær.
Jeg har tatt på meg jobben som "havnefogd" og følger med skipstrafikken.
I dag har jeg hatt besøk av 2 venninner og senere i dag kommer 3 kolleger. 
Og slik går no dagan...

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du er en töff dame så dette går bra. Men du få noe som hjelper mot den lave blodprocenten, går ikke an å ha det slik....
Håper du fikk transporter fixet. Du skal IKKE kjöre sjöl...
God bedring önsker eg deg min venn.
Klem Synnöve.

Yvonne sa...

Jag skickar en bukett cyberblommor till dig! Kramar! Valköttsgryta..hm...njae..håller mig nog till fläskfile ;) Kram!

Quiltefia sa...

Lykke til på sykehuset!! AnneK:-)