04 august, 2012

Jeg beklager Sóller,

men vi får ikke hilse på hverandre i år!
Jeg beklager også at jeg ikke får hilse på gode venner i mitt sommerparadis i år.
Jeg tenker på Sóller hver dag, for etter opprinnelige plan skulle jeg vært der nå.
Der, i en stressfri sone utenfor Hotel Marina i Puerto de Sóller.
Med tapas pequeño og en god bok.
I en velkjent stol.
Nå skal jeg prøve en ny stol.
Et helt annet sted.
I et land jeg aldri har vært før.
Egentlig ser denne stolen bedre ut.
En god bok kan helt sikkert nytes her også.
Som min gode venninne Birgitta i Sóller nettopp skrev til meg:
"Möt ett nytt paradis med öppet hjärta, Randi, och du skall se att detta mycket vackra och charmiga hotell finner en plats i där."
*
Jeg er foreløpig litt reservert, men vil møte det nye feriemålet med åpent hjerte!
Mange har vært der før meg og skryter av stedet.
Det vokser i alle fall palmer der.
Det bruker å være blå himmel på den tiden jeg vil reise.
Og temperaturene er langt over gjennomsnittet i Møre og Romsdal.
 
Hvor jeg skal?
Det blir ikke Spania denne gangen, det kan jeg fortelle.
Ingen selskap har direktefly til Spania fra mitt distrikt når jeg kan reise.
Å reise via Oslo vil jeg ikke i år.
Når jeg reiser?
Ikke med det første, men før høststormene kommer.
Det blir nok flere blogginnlegg fra den kommende ferien, så følg med!

9 kommentarer:

K@ri sa...

Spennende!
Og så deilig med fremtidsplaner! Godt å ha noe å se frem til :-)
Favorittdattera reiser til Thailand på mandag, og jeg skulle veldig gjerne ha vært i den kofferten (skjønt den pleier bli veldig full da), men her kan det hende det blir en liten bobiltur til uka... Ikke å forakte det heller :-)
Vakre rocketanker fra K@ri*

Quiltefia sa...

hei! Du kommer tilbake til yndlingsstedet ditt! Men ikke denne sommeren!? Det kan bli fint å komme til et nytt sted også! Jeg er egentlig tilhenger av nye steder når jeg reiser, men iår drar vi tilbake til der vi var ifjor. Det er min gulrot mot høsten. Men akkurat nå blir det en uke på hytta,og her har jeg værtsiden jeg ble født..... ha en fin helg! Gleder meg til å få hvite hvor du skal:-) annek:-)

Yvonne sa...

Så spännande! Kanske kan du ge lite fler ledtrådar till ditt nya resmål ;) Hoppas allt är ok med dig, kramar!

Turid sa...

Så spennende Randi! Er sikker på at du kan få deg en fin ferie! Med både palmer, god stol og lesestoff kan det ikke bli feil:)

Klem;)

mormonsen sa...

Du kan kunsten å gjøre oss nysgjerrige :) En palme og en stol var ikke veldig mye, dersom vi skal gjette. Men det ser særdeles hyggelig ut rundt den stolen. Og himmelen er herlig blå over palmen. Så du kommer sikkert til å kose deg. Nå har degt vært uhyggelig varmt i Sør-Europa i sommer, så kanskje var det heldig for deg at du ikke reiser før litt senere. Fint å høre at det går bra med deg! Klem

Spirea sa...

Hei :) Fant bloggen din i dag, og her ble jeg jommen meg sittende og lese - lenge!! Jeg er en lidenskapelig reise-entusiast, og det var morsomt å lese alle dine betraktninger og tips :) Mon tro hvor du skal neste gang da? ;) jeg er nysgjerrig...
Her kommer jeg uten tvil tilbake. Ha en flott dag :) klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Så glad du er betre!
Så godt du har plan framover!

Ha fin kveld!!

klem :-)

Birthe sa...

Blir spennende å forsøke noe nytt, og et land du ikke har vært i før :)

Anne sa...

Nemmen!?? skal du lure meg andre steder å nå kanskje, he he.

Ja, pytt!! GOD TUR uansett hvor ferden etterhvert går Randi. Du får ta en titt innom bloggen min å se om du kanskje ombestemmer deg, kjenner deg igjen kanskje, hvem vet, linka nå til deg :-))

Uansett en MÅ! reise om en skal se sola i år i alle fall, for makan til sommer kan en ikke huske. nesten så en allerede gleder seg til neste.

Håper formen er bedre nå, at du ha kommet deg til hektene igjen etter operasjonen??

Klem.