02 mars, 2013

Tapas i Puerto de Mogán

Liker du tapas? Jeg vet hvor du kan få rimelig smaksrunde om du ferierer i Puerto de Mogán!
Fredag og lørdag (mellom 18:00 og 21:00) kan du få en tapas og et glass vin for €2,50.


Restaurantene som har dette tilbudet er vist på kartet under.
Det er 14 forskjellige restauranter i Puerto de Mogán og 1 restaurant i El Hornillo, 3 km opp i dalen.


Om du vil ha tapas utenom denne spesielle tiden, har Puerto de Mogán mange restauranter med tapas. På La Linterna har de veldig godt utvalg i tapas.

Jeg har tidligere skrevet om ZOO Bar & Grill. Der bestilte jeg stor tapastallerken flere ganger og nøt hver en bit jeg puttet i munnen. På ZOO koster tapastallerken for 1 person €10 og €16 for 2 personer. Dette er mye mat!


Om jeg bare skal ha en liten "munnfull" er ost og skinke mine favoritter.


Bildet over er fra Bar Quintin hvor jeg var flere ganger. Baren ligger vis-a-vis Hotel Cordial Mogán Playa, på bakkeplan i den enden av shoppingssenteret Plaza Mogán som vender mot havet. 4 kvelder i uken underholder David Searle på Bar Quintin (pr november 2013 er David hos Quintin mandag, onsdag og fredag). Her kan du også få take-away til balkongkosen, enten tapas eller pizza. Quintin og Joanna er hyggelig vertskap.


På torget ligger min stamkafe La Placita og de har også et godt utvalg i tapas.


Jeg håper turister prøver seg på tapas, enten det er på fastlandet eller på øyene i Middelhavet og Atlanterhavet. Les også bloggposten min Spanias gave til verden. Spania har gitt mange gaver til verden, tapas er blant de beste!

Har DU noe forhold til tapas?  Fortell!



5 kommentarer:

Marie sa...

Kjekt med tips :)
Dette ser veldig godt ut :)

Turid sa...

Så flott innlegg du har laget Randi!

Elsker Tapas, men har bare spist det her i Norge;) Dadler med bacon...nam nam;)
Ha en fin kveld!
Klem;)

Tovepia sa...

Tusen takk Randi for gode tips!! jeg drar jo fk lørdag, så gleder meg enormt og skal huske alle dine tips:))
Ha ei fin uke videre, klem fra mæ;)

mormonsen sa...

Om jeg har et forhold til tapas? Ja, det har jeg! Og når jeg tenker tapas, så tenker jeg alltid på gode minner og gode smaker. Får vann i munnen når jeg leser den siste, håndskrevne menyen :)

Anita Ness sa...

Akkurat hva jeg har lyst på nå.:) Nå har jg bruk for tipsene dine, takk skal du ha.:)