18 mai, 2013

Toget suste

heldigvis fort forbi Benidorm.  Dvs vi hadde en lite stopp på stasjonen for togbytte. Vi kom fra Albir og skulle til Villajoyosa. Flotte tog på strekningen, forresten!


Billig er det også å bruke kollektiv transport i Spania.  I alle fall i forhold til det vi er vant med her i Norge.  €4,25 for tur/retur kan man ikke klage på!



Jeg har aldri likt denne spanske versjonen av Manhatten. Bildene av Benidorm er tatt fra toget og i stor fart.


I april fotograferte jeg Benidorm Skyline fra Altea:


Besøkte byen for 10 år siden og det var kun i gamlebyen jeg kunne føle meg hjemme. Jeg skrev et blogginnlegg om Benidorm for noen år siden og kalte den "Sjelløs feriefabrikk". Hadde ikke noe ønske om å stoppe i denne byen, verken når jeg var der i april eller nå i mai. Føler at skyskraperne i Benidorm nesten tar kvelertak på meg og liker best å betrakte denne bebyggelsen på avstand.





Flere bilder har jeg ikke fra Benidorm.

Senere skal jeg presentere Villajoyosa for dere. En by som jeg tok inn i mitt hjerte allerede for 11 år siden.


3 kommentarer:

Anne Britt sa...

Fy søren!Godt du susa forbi!

mormonsen sa...

Jaja, Benidorm er nok litt sliten, men kan ha sine sjarmerende sider, i alle fall utenfor høysesongen. Jeg bare nevner den lille gamlebyen, en liten idyll som ligger sammenklemt mellom alle høyhusene, og hvor man finner sånne tapasplasser som jeg ikke har funnet noen andre steder i Spania, Og herlige strandpromenader, spesielt den ved playa Poniente, ganske ny, og en nytelse for bådet øyet og beina :)

Unknown sa...

MorMonsen: Jeg synes gamlebyen i Benidorm er herlig! I dette innlegget linker til "Sjelløs feriefabrikk" hvor jeg skriver om gamlebyen. Siden jeg må gjennom denne skyskraperjungelen for å komme til gamlebyen, velger jeg andre steder å besøket.

Jeg blir stresset av slik bebyggelse! Da hjelper det lite med flotte strandpromenader og koselig gamleby et sted i jungelen.